lunes, 1 de julio de 2013

Tantu cura, tantu cura



Tantu cura, tantu cura.
Tantu fraile, tantu fraile.
Tanta muyer sin marido.
Tantu rapacín sin padre.


¡Yá tán esos cuervos otra vez!. A cada apaición na televisión, periódicu o revista del Papa, obispu o simple cura, esti yera'l rancer de Mena. Los cures, nin de llueñe.

Y yera d'entender. La represión mientres la post-guerra y los años del réxime, diba acompañada de la indixebrable Ilesia Católica Apostólica y Romana. Nun fueron años fáciles pa la familia de Mena, como pa tantos y tantos otros, que sufrieron les consecuencies de pensar de forma distinta a la que s'impunxo mientres casi cuarenta años.

La institución qu'entá anguaño atrévese a dar opinión sobre moral ensin conocela en dos mil años d'hestoria, nun s'escapó nunca de la crítica popular, que como quien nun quier la cosa, aprovecha dende siempres los cuentos, el cantar y la música pa colar dalguna qu'otra puya.

Y claro, los cures y el so doble moral, pónenles siempres que nin pintaes. Quien nun conoz hestories de cures encamaos cola ama, famionos, encegolaos col sexu nos confesionarios y fora d'ellos. Basta con echar una güeyada a los medios d'información de los últimos años y salimos de duldes.

Ente los cantares de Mena atopamos dellos dedicaos a los cures y los sos “vicios ocultos”.

D'esa relación tan estrecha cola ama.

El cura díxo-y al ama:
Échate a los pies cordera.
Ella entendiolu al revés,
y echose a la cabecera.

El cura díxo-y al ama
que se acostara a los pies.
Echose a la cabecera
ye que lu entendió al revés

El cura vender vendió,
vendió la burra que andaba,
y agora pa dar les mises,
va montáu enriba l’ama.

Munches vegaes, falase de cures de sitios que nun los tienen  como'l casu de La Paranza,  qu'a cencielles ye una casería de Siero. Asina nun se cuerre peligru de personalizar.

El cura de La Paranza
de una hostia mató un mozu.
Y dempués que lu mató,
metió les manes en bolsu.

El cura de La Paranza
y el sacristán del Llorío
por correr tras de una moza
cayeron xuntos al río.

O por rise de la so condición.

El señor cura nun baila
porque diz que tién corona.
Baile señor cura baile,
que Dios todo lo perdona.

El señor cura nun baila
porque diz que tien güevera.
Baile señor cura baile,
baile cola minga fuera

Y claro, esa mirada del cura libidinosu.

El señor cura mirome.
Dixome que era galana.
Y yo dixe ¡Señor cura!,
eso nun-y importa nada

Y anque el cura tea por mediu, la fama siempres acaba cargando sobre la misma.

El cura va pal molín.
Lleva la chocolaterá,
pa batir el chocolate,
cola probe molinera.




2 comentarios:

  1. La verdá que nun fueron dómines fáciles, pero agora que'l tiempu pasó presta ver buscaben les vueltes pa dicir ente rises lo que nun podíen dicir serios.

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  2. Lo q mas m'esmuele ye toa esta parte de la sociedà, q cuando saquase l'alderique del albuertu, investigacion con celules madre, eutanasia ect...ya entamen ellos col mesmu cantar de la moral, protecion de la vida ect...dempues sofiten guerres, miren pa otru llau nos casos de pederastia de la ilesia, ect..y esto nun seria desesperante, frustrante y violento, si nun fuere q esta xente, ye esi 5% q tienen les nuese vides nes sos manes...

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