sábado, 20 de octubre de 2012

Coses de madres



Lisa y Severino 1923 

Hai un vieyu refrán que diz que “Tien más una madre pa cien fíos, que cien fíos pa una madre”, y aplícase davezu p'aprofiar qu'a pesar de que los fíos podamos ser unos desagradecíos, cualquier madre nun cesa nel so enfotu de protexenos, curianos o esmolecese por nós.

L'amor d'una madre y l’amor escontra una madre, puede considerase como'l más importante a lo llargo de la nuesa vida.

Pero claru, esto asocede nel casu que falamos del amor de “la nuesa madre”, porque cuando entra'l xuegu'l conceutu “la to madre” la cosa suel camudar y nun ye pa bien.

Y asina ye l'asuntu, qu'en los cantares populares recuérdase, en munches ocasiones, la figura de la madre, pero al contrariu de lo que pudiera creese, la mayor parte de les vegaes, dende un puntu de vista negativu.

Nel momentu de nacer, anque dacuando en tonu un tanto surrealista.

Sola soy sola nací
sola me crie sin madre.
Solina tengo de andar
como la pluma en el aire.

Cuando me parió mio madre
pariome nuna escudiella.
Vino el gatu y me llevó
creyendo yera morciella.

Y otres vegaes recordando'l bon faer de la proxenitora al llanzar un piropu cantáu.

La madre que te parió
comió de la azúcar buena.
Y por eso tu naciste
con tan dulce delantera.

O tou lo contrario en dalgún qu'otru reproche.

La madre que te parió
nun sabía de pantalones.
Y por eso tú naciste
con tan males condiciones.

Y qué dicir de los conseyos daos o pidíos y les reprimendes d'una madre.

Mio madre me lo decía.
Yo también lo considero.
El que no tiene cabeza
no necesita sombrero.

Mió madre diome de palos
el lunes por la mañana.
Y yo díxi-y ¡Madre mía!
¿A principios de selmana?

Mió madre diome de palos
y dempués diome de piedra,
y dexome les espaldes
como una trepeletera.

Dalguna qu'otra vegada pueden perder el control de la situación y llegar cuando yá ye demasiáu tarde.

Madre mía mate al gatu,
que se me sube a la cama.
Fía mía nunca vi
gatu negru con sotana.

Tu madre tuvo la culpa
por dexar la puerta abierta.
Yo por meteme pa dentro
y tu por estate quieta.

Un costume dende'l principiu de los tiempos ye que les madres métanse nel mediu una relación de pareya cuando son novios.

Anda diciendo tu madre
que nun me quier como nuera.
Tampoco yo quiero al fíu
porque tién mala maera.

Anda dicendo tu madre.
Lo que dice bien lo se.
Que nun me quier como nuera.
Cuando se lo pregunté.

Anda diciendo tu madre
que tú la reina mereces,
y yo como no soy reina
nun quiero que me cortexes.

Yo te quería querer
y tu madre nun me deja.
En too se tién que meter
el demonio de la vieja.

Anque dende l'otru llau tampoco se tienen por qué callar.

Dices que tienes tres gochos.
Eso lo dice tu madre.
Y yo digo que son cuatro
con el gochu de tu padre.

El día en que me casé
clamé marrana a mio suegra.
Ella sin más coge un palu
y si nun corro me pega.

Anque dacuando a les madres polítiques tamién se-yos puede coyer ciñu.

Todos dicen de les suegres.
Y yo suegra, suegra quiero.
Que dicen ye como madre.
Y yo madre nun la tengo.

O escesivu enfotu.

A tu madre en una cama
el respeto yo perdí.
¿Cómo quier usté señora
que nun se lu pierda equí?




No hay comentarios:

Publicar un comentario