sábado, 29 de septiembre de 2012

De reproches va la cosa





Ye condición humana'l reprochar el nun ser correspondíu o echar en cara'l fin d'una relación amorosa. Nos cantares populares vese reflexáu esti fenómenu n'innumberables ocasiones. Ente les estrofes de Mena escueyo pa esta ocasión unes cuantes de les que van dirixíes directamente al reprocháu o reprochada. Escríbense equí igual que me les dixo, nesi amiestu d'asturianu-castellanu tan común en cantares tradicionales.



Moza de los veinte mozos
y conmigo veintiuno
si los veinte nun te quieren
te quedes ensín ninguno

Cuando yo te quería a ti
taba la mar como leche
ahora que ta de agua
será mejor que te deje

Cuando quise nun quisiste
agora que quies nun quiero
gozaras del amor triste
como yo gocé primero

Ayer ficiste fariñes
nun me invitaste a comeles
ya me mandarás facete
otru maniegu d’estielles

Aunque tos padres me den
la vaca y el xatu pintu
yo nun me caso contigo
por nun te ver el focicu

Tu dices que nun me quieres
porque nun soy la primera
la flor que primero nace
primero el aire la lleva.

Aquel día que te dije
que me dolíen les mueles
yera por no hablar contigo
quisiera que me entendieres

Como quieres que te quiera
nun queriéndome tu a mi
querer a quien nun te quiera
ye cosa que nunca vi

Todo lo que te quería
en una caña quedó
vino el aire favorable
amor y caña llevó

Seis veces te lo pedí
y con esta ya van siete
si nun me lo das agora
permita Dios se te seque

Cuanta ya que nun te vi
con cuantos habrás hablao
ya tendrás amores nuevos
y a mi me habrás olvidao

El pañuelu que me diste
todos los días lu lavo
con llagrimes y suspiros
porque tu me has olvidado

Dices que tienes que tienes
si lo tienes comeraslo
que para mi no lo quieres
para otru guardaraslo

Como quieres que te quiera
galán y que te de gracia
si a mios oídos llegó
que te reñíen en casa



No hay comentarios:

Publicar un comentario